Jakie przybory fitness należy wybrać do małej domowej siłowni?

2018-03-28
Jakie przybory fitness należy wybrać do małej domowej siłowni?

Domowa siłownia to dobre rozwiązanie dla osób, które znają technikę ćwiczeń i uważają, że ćwicząc nie wyrządzają sobie krzywdy. Aby stworzyć domową siłownię, niezbędne jest wygospodarowanie odpowiedniej przestrzeni. Niekiedy na siłownię nie można przeznaczyć wiele miejsca i wystarczy go tylko na podstawowe sprzęty. Wśród akcesoriów fitness są przyrządy, które nie zajmują wiele miejsca, a są bardzo przydatne do wykonania treningu. 



Mata do ćwiczeń

Mata do ćwiczeń jest niezbędna. Mata przyda się do wszystkich ćwiczeń wykonywanych na podłodze leżąc lub na stojąco.Mata zwiększy przyczepność stóp do podłoża, przez co zapobiegnie niebezpiecznej sytuacji poślizgnięcia się, a poza tym zwiększy komfort wykonywanych ćwiczeń. Matę można w bardzo prosty sposób zwinąć, ustawić w kącie, szafie, pod łóżkiem, czy gdziekolwiek indziej. Jest bardzo przydatnym, tanim i łatwe w przechowaniu akcesorium.

Taśmy oporowe i tubingi

Taśmy oporowe i tubingi są bardzo praktyczne podczas treningu, ponieważ mogą one zwiększyć intensywność treningu bez wykorzystywania dodatkowych obciążników. Taśmy oporowe są bardzo fajne z kilku względów: po pierwsze wspomniana funkcjonalność, po drugie cena - tubingi nie są zbyt drogie, są w przystępnych cenach, oraz możliwość wybrania oporu dostosowanego do własnych potrzeb i stopnia zaawansowania. Taśmy i tubingi doskonale nadają się do rozciągania, rehabilitacji czy treningu oporowego. Można ich używać także jako zamienniki podnoszenia ciężarów lub też do pomocy podczas podciągania na drążku. Ważną zaletą tych akcesoriów jest także ich łatwość przechowywania. Można je bez problemu zwinąć przez co zajmują bardzo mało miejsca. Dodatkowym plusem jest możliwość wykorzystywania ich do treningu na świeżym powietrzu. Same zalety.

Trening z gumą oporową

Skakanka

Jest doskonała dla osób, którym zależy na intensywnym spalaniu kaloriiSkakanka idealnie nadaje się do treningu wytrzymałościowego. Przy zachowaniu dyscypliny pierwsze efekty pojawiają się bardzo szybko. Skakankę można również wykorzystać np. do rozciągania czy też podczas rozgrzewki. Sama skakanka nie ma zbyt wielu zastosowań, jednak zajmuje tak mało miejsca i kosztuje tak niewiele, że powinna znaleźć się w każdej domowej siłowni. 

Piłka lekarska / wall ball

Piłki tego typu mogą być wykorzystywane do zwiększania wytrzymałości i siły poprzez ruchy eksplozywne: rzuty o ścianę, uderzenia, bądź też do ćwiczeń tradycyjnych, np. przysiady czy wyciskanie. Po jakiś czasie wykorzystywania do ćwiczeń piłki będzie ona już dla Ciebie za lekka i będziesz musiał kupić piłkę o większym ciężarze, jednak ze względu na jej funkcjonalność - warto. Poza tym nie zajmuje wiele miejsca. Piłka lekarska to wybór trafiony w 10!

Ćwiczenia z piłką lekarską


Kettlebell

Kettlebell jest znakomity do wzmocnienia ciała. Można wykonywać z nim przysiady, swingi czy ćwiczenia typu snatch. Kettlebell pozwala na łączeniu treningu siłowego i treningu cardio angażując przy tym wiele grup mięśniowych. 
Niewątpliwą zaletą kettlebelli jest ich funkcjonalność, to że można wykonywać z ich użyciem wiele ćwiczeń pozytywnie wpływających na mięśnie całego ciała, a oprócz tego są proste w przechowywaniu, gdyż nie zajmują wiele miejsca. Podobnie jak przy piłkach, z czasem waga kettlebella będzie za mała i zajdzie konieczność wymiany go na cięższy, jednak zanim do tego dojdzie, będziesz miał możliwość wykonywania setek różnorodnych ćwiczeń

TRX

Jest to akcesorium, które jest najbardziej funkcjonalne ze wszystkich wspomnianych wcześniej i wydaje się, że daje możliwość wykonywania najróżnorodniejszych ćwiczeń. TRX umożliwia trening na mięśnie całego ciała oraz może być wykorzystywany przez osoby o różnym stopniu zaawansowania. Osoba ćwicząca sama decyduje jak dużo ciężaru swojego ciała wykorzysta jako obciążenie podczas ćwiczeń na TRX. W tym celu należy modyfikować kąt ustawienia ciała. Zmniejszenie lub zwiększenie kąta przekłada się na zmianę obciążenia (czyli ciężaru ciała wykorzystanego do ćwiczeń).
Dodatkowa zaleta - to możliwość ich przechowywania w małym worku, szufladzie, czy gdziekolwiek indziej gdzie tylko zechcesz. oprócz tego możesz je także zabierać ze sobą i wykorzystywać np. do treningu na zewnątrz.

Trening TRX

Inwestując w powyższe przyrządy/akcesoria sprawisz, że Twoja siłownia domowa (choć być może mała) będzie wyposażona w przedmioty, które umożliwią Ci wykonywanie treningu wysokiej jakości, i będziesz miał możliwość wykonywania ćwiczeń na wszystkie partie ciała. Oprócz tego, na siłowni będzie zachowany ład i porządek, ponieważ wszystkie sprzęty są bardzo łatwe do przechowywania i można je chować np. do szuflady czy szafy.

Aby zapewnić najwyższą jakość usług wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej zgodnie z Polityką dotyczącą cookies.
Zamknij
pixel