Jakie są najczęściej popełniane błędy na siłowni? Czas je wyeliminować!

2018-02-19
Jakie są najczęściej popełniane błędy na siłowni? Czas je wyeliminować!


Nie wystarczy chodzić na siłownie i wykonywać ciągle te same ćwiczenia aby sprawić, by nasze ciało zmieniało się w taki sposób jaki chcemy. Często popełniamy szereg błędów, które poniekąd uniemożliwiają nam osiągnięcie określonego celu. Jakie to błędy? Odpowiedź znajdziesz poniżej.


Brak rozgrzewki

Niezależnie od tego jaki trening wykonujesz zawsze musisz zacząć od rozgrzewki. Rozgrzewka nie jest stratą czasu, to nieodłączny element treningu, ponieważ dzięki niej ciało przygotowuje się do wysiłku co będzie miało duży wpływ na zwiększenie efektywności ćwiczeń. Rozgrzewka jest niezbędna również po to, by zminimalizować ryzyko wystąpienia kontuzji. Także nie żałuj czasu na rozgrzewkę, musisz sprawić, by stała się rutyną przed każdym treningiem!

Ciągłe powtarzanie tych samych ćwiczeń

Monotonnie powtarzasz te same ćwiczenia? Na tych samych sprzętach fitness i sprzętach siłowych? Ciągle to samo? Nic bardziej zgubnego. Wykonując za każdym razem takie same ćwiczenia lub ćwiczenia tylko na jedną partię ciała (np. na nogi) nie sprawią, że w krótkim czasie będą one pięknie wyrzeźbione. Wręcz przeciwnie: Twój mózg będzie znudzony, znużony monotonią, a mięśnie potrzebują czasu na odpoczynek, nic w ten sposób nie przyspieszysz. Należy wykonywać treningi na różne partie na przemiennie, z wykorzystaniem różnych sprzętów i akcesoriów do ćwiczeń aby mózg nie był przemęczony a poszczególne partie ciała miały czas na odpoczynek i regenerację. Jeden rodzaj treningu to strata czasu! Aby zwiększyć efektywność ćwiczeń musisz zadbać o właściwy plan treningowy.

Zła technika ćwiczeń

Czasami jest tak, że po prostu nie do do końca wiesz, jak poprawnie technicznie wykonać ćwiczenie i wykonujesz je "tak jak Ci się wydaje"? Nie rób tego! Czasami lepiej nie wykonywać ćwiczenia wcale niż wykonywać je źle. Oprócz tego, że nie przyniesie ono żadnego efektu (w najlepszym wypadku) to możesz narazić się przez to na różnego rodzaju kontuzje, a nawet spore niebezpieczeństwo. Nie wstydź się, poproś trenera o podpowiedź, radę, wskazówki. Przecież od tego jest trener na siłowni - by pomóc, doradzić i rozwiać wszelkie wątpliwości klientów. 

pomoc trenera

Brak systematyczności

Szukasz wymówek aby dziś sobie odpuścić, choć dobrze wiesz, że właśnie dziś jest ten dzień, w którym powinieneś zrobić trening? Daj spokój, nie zachowuj się jak dziecko... przecież znakomicie wiesz, że systematyczność jest kluczem do sukcesu. Jeśli chcesz by treningi przynosiły rezultaty i były efektywne musisz trzymać się planu treningowego. Nie odkładaj treningu na jutro, wykonaj go w wyznaczonym dniu, a "po" będziesz szczęśliwy że sobie nie odpuściłeś i wykonałeś plan.

Koniec treningu - kierunek szatnia

Skończyłeś trening? BRAWO! Ale nie pędź prosto do szatni by wziąć prysznic. Po treningu masz jeszcze jedno ważne zadanie - rozciąganie. Rozgrzane mięśnie należy naciągnąć i dotlenić, dzięki czemu ciało po treningu szybciej się zregeneruje. Dzięki stretchingowi unikniesz tzw. zakwasów, czyli stanu zapalnego włókien mięśniowych. Stretching przyniesie Ci same korzyści, więc nie żałuj na niego kilka minut. Użyj do rozciągania maty, piłki, lub innych akcesoriów
stretching

Zbyt wielkie nadzieje pokładane w suplementach diety i odżywkach

Oczywiście, że nie tak to działa. Musisz pamiętać, że same suplementy nic dobrego Ci nie przyniosą. Są skuteczne dopiero w połączeniu ze zdrową, zbilansowaną dietą oraz wysiłkiem fizycznym. Nie wystarczy łyknąć dwóch tabletek dziennie, leżeć na kanapie i patrzeć jak tkanka tłuszczowa znika. Niestety... Aby suplementy i odżywki przynosiły efekty muszą być stosowane z głową i odpowiedzialnie, w połączeniu i z dietą i ruchem. Pamiętaj, że suplementy diety i odżywki są dodatkiem do treningów i diety, a nie trening jest dodatkiem do suplementów diety i odżywek.

Jeśli chcesz zwiększyć efektywność swojego treningu zastanów się, czy nie popełniasz wyżej wymienionych błędów. Jeśli tak - spróbuj je wyeliminować, a  na pewno w krótszym czasie osiągniesz postawiony sobie cel i sprawisz, że z treningu wyciśniesz tyle ile powinieneś, a czas spędzony na siłowni nie będzie czasem straconym. Powodzenia! :)
Aby zapewnić najwyższą jakość usług wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej zgodnie z Polityką dotyczącą cookies.
Zamknij
pixel