Trening z piłką fitness. Czy jest skuteczny?

2020-02-24
Trening z piłką fitness. Czy jest skuteczny?
Piłka gimnastyczna
 to tanie akcesorium do ćwiczeń fitness. Stać na niego praktycznie każdego (najtańsze piłki można kupić już za 30-40 zł). Tym bardziej warto poznać zalety piłek fitness oraz treningów z zastosowaniem piłek. Wbrew pozorom, trening z wykorzystaniem piłki może być bardzo wyczerpujący. Przy systematycznym treningu szybko można zauważyć pierwsze efekty ćwiczeń.



Piłka fitness - co to takiego?

Piłka fitness to duże, wykonane z tworzywa sztucznego akcesorium fitness. Najczęściej materiałem wykorzystywanym do jej produkcji jest PCV, co sprawia, że piłka jest bardzo wytrzymała. Podczas treningu można się na niej kłaść, opierać, siedzieć na niej, a dzięki niewielkiej wadze także unosić. Piłkę tą można wykorzystywać podczas innych ćwiczeń fitness dla urozmaicenia treningu. Istnieje szereg ćwiczeń, które można wykonać z piłką - dlatego trening nie jest nudny. Dodatkowo, ich żywe kolory zachęcają do korzystania z nich. Piłki fitness charakteryzują się dużą wytrzymałością. Dzięki temu mogą na nich ćwiczyć nawet osoby z dużą nadwagą (średnia dopuszczalna waga użytkownika deklarowana przez producentów to ok. 300 kg). Piłki posiadają system anti-burst - piłka po przebiciu nie wybucha gwałtowanie, a powietrze uchodzi z niej bardzo powoli. Jest to gwarancją bezpieczeństwa ćwiczeń i chroni przed upadkiem w wyniku przebicia. Wielu producentów dołącza także pompkę dzięki czemu napompowanie jej nie stanowi najmniejszego problemu.

Dla kogo trening z piłką fitness?

Trening z piłką fitness jest odpowiedni dla każdego, bez względu na wiek czy płeć. Jest tak dlatego, gdyż piłka daje wiele możliwości treningów.

Zalety treningu z piłką fitness:
  • zrzucenie zbędnych kilogramów
  • wzmocnienie mięśni
  • redukcja bólów kręgosłupa
  • korygowanie wad postawy
  • jest doskonała dla kobiet w ciąży a także po - idealna do usypiania niemowląt 
trening z piłką fitness

Jak wybrać odpowiednią piłkę fitness?

Przy zakupie piłki fitness szczególną uwagę należy zwrócić na jej wielkość. Na rynku dostępne są piłki od 45 cm do 85 cm. Rozmiar, jaki powinno się wybrać, jest zależny od wzrostu użytkownika. Wygląda to następująco:
  • do 150 cm wzrostu - piłka o średnicy 45 cm
  • wzrost w zakresie 150-165 cm - piłka o średnicy 55 cm
  • wzrost w zakresie 165-175 cm - piłka o średnicy 65 cm
  • wzrost w zakresie 175-185 cm - piłka o średnicy 75 cm
  • wzrost powyżej 185 cm - piłka o średnicy 85 cm

Ważne jest, by ćwiczyć na piłce odpowiedniej do wzrostu. Trening na zbyt małej lub za dużej piłce jest niekomfortowy, nie przyniesie odpowiednich efektów, a nawet może być niebezpieczny. 

Ćwiczenia z piłką na poszczególne mięśnie

Z wykorzystaniem piłki można przeprowadzić trening na wiele partii mięśni. Najbardziej popularne ćwiczenia na piłce to:
  • ćwiczenia na kręgosłup - należy położyć się na piłce plecami, a ręce przełożyć przez głowę. Piłka powinna być pod plecami i delikatnie zahaczać o pośladki. Nogi i pośladki powinny być napięte. Ćwiczenie polega na rolowaniu w takiej pozycji piłką do przodu i tyłu. Nie należy schodzić na nogach zbyt nisko.
  • ćwiczenia na brzuch - należy położyć się na ziemi i całe plecy "wbić" w podłoże. Nogi należy zgiąć i położyć na piłce. Jedną nogę należy prostować na piłce, a drugą zgiętą lekko przyciągać do brzucha. Ruch ten można połączyć ze skrętami. Łopatki należy unosić i zbliżać do przyciąganej nogi. Ćwiczenie wykonuje się naprzemiennie. 
  • ćwiczenia na pośladki - należy położyć się na plecach, najlepiej na miękkim podłożu (mata, dywan). Piłka powinna znajdować się pod stopami. Między łydkami a udami powinien być utworzony kąt prosty. Dłonie powinny być ułożone wzdłuż tułowia, biodra maksymalnie uniesione do góry. W takiej pozycji należy wytrzymać 2-3 sekundy, następnie opuścić biodra i wykonywać takie powtórzenia. 
  • ćwiczenia na łydki - z pozycji stojącej wyprostowanej. Jedną nogę należy oprzeć przed sobą na piłce. Palce stopy należy "zadrzeć" sufitu. Wyprostowane ręce podnosimy do góry, a piętą staramy się wcisnąć piłkę w podłogę. Po 5 sekundach należy rozluźnić mięśnie i zmienić nogę.
Piłka fitness - ćwiczenia

Trening z piłką fitness jest bardzo fajną formą treningu. Wbrew pozorom nie jest nudny ani monotonny. Systematycznie przeprowadzany pozwala na zauważenie pierwszych efektów w krótkim czasie. Dlatego warto zainwestować w piłkę fitness i cieszyć się treningiem i osiągniętymi efektami.
Pokaż więcej wpisów z Luty 2020

Polecane

Zaufane Opinie IdoSell
4.59 / 5.00 93 opinii
Zaufane Opinie IdoSell
2020-06-20
;)
2020-06-28
tak oceniam na piątke
Aby zapewnić najwyższą jakość usług wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej zgodnie z Polityką dotyczącą cookies.
Zamknij
pixel