Jak wybierać ekspandery i gumy?

Jak wybierać ekspandery i gumy?


Na skróty…

 

 

 

 

 

 

Aktywne fizycznie osoby, którym zależy nie tylko na dobrej formie, ale również na modelowaniu sylwetki, doskonale zdają sobie sprawę z tego, jak ważne jest urozmaicanie treningów. Rutyna może bowiem skutecznie do nich zniechęcić. Warto zatem sięgać po różnego rodzaju akcesoria, które czynią ćwiczenia bardziej skutecznymi i efektywniejszymi. Do grona najpopularniejszych akcesoriów treningowych należą bez wątpienia ekspandery i gumy do ćwiczeń.


Zalety treningów z gumami do ćwiczeń i ekspanderami

Istnieje wiele powodów, dla których warto używać podczas treningów gum do ćwiczeń oraz ekspanderów.

  • Omawiane przyrządy zajmują mało miejsca i są lekkie, można więc zabrać je wszędzie i wykonywać ćwiczenia w różnych miejscach.
  • Opór stawiany przez gumę sprawia, że mięśnie są napięte przez cały czas.
  • Ćwiczenia z gumami i ekspanderami pozwalają lepiej wyizolować konkretne mięśnie niż ćwiczenia bez obciążeń.
  • Ćwiczenia pozwalają zredukować ilość tkanki tłuszczowej i cellulit.
  • Trening wzmacnia ciało, poprawia kondycję oraz samopoczucie.

Cała oferta ekspanderów i gum znajduje się w dziale "ekspandery i gumy".


Gumy do ćwiczeń – najważniejsze informacje

Gumy do ćwiczeń – określane również mianem taśm – to jeden z najprostszych i jednocześnie najtańszych przyrządów, które znajdują zastosowanie przede wszystkim w piltaes, treningach fitness i ćwiczeniach wzmacniających, nierzadko też sięga się po nie przy ćwiczeniach rehabilitacyjnych. Są wykonywane z lateksu, a ich największą zaletą jest uniwersalność. Mogą też stanowić świetną alternatywę dla wielu innych przyrządów treningowych, żeby wspomnieć chociażby o ciężarkach. Decydując się na włączenie ich do programu treningowego, trzeba mieć na względzie kilka ważnych kwestii.

·         Ćwiczenia z gumami doskonale modelują różne partie ciała, m. in. pośladki, uda czy ramiona. Zmuszają mięśnie do większego wysiłku. Aby jednak zobaczyć pożądane rezultaty, należy ćwiczyć systematycznie – zalecana częstotliwość treningów to 3 razy w tygodniu. Na początek wystarczą 15-minutowe treningi.

·         Intensywność ćwiczeń trzeba dawkować stopniowo. Bardzo ważnym parametrem jest tu sprężystość (opór) gumy – oznaczana jest ona za pomocą kolorów. Nie jest to jednak ujednolicona kwestia – każdy producent stosuje inne oznaczenia, dlatego przed zakupem należy zasięgnąć informacji, jaką sprężystość dana barwa oznacza.

·         Każde ćwiczenie powinno być wykonywane w pełnym zakresie ruchów – to przekłada się na lepsze efekty.


Przykładowe modele gum do ćwiczeń

W sprzedaży dostępne są różne modele gum – oto kilka przykładów.

  • Guma, taśma do pilates, fitness HEAVY 0,65 mm Energetic Body.
  • Guma, taśma do pilates, fitness MEDIUM 0,5 mm SMJ.
  • Taśma do pilates 0,65 mm BB 102 65 Body Sculpture.
  • Guma, taśma do pilates, fitness, miękka LIGHT 0,35 mm SMJ.

Jak wygląda ekspander?

Ekspandery to nieskomplikowane przyrządy, które ogromnym zainteresowaniem cieszyły się w latach 80-tych i 90-tych ubiegłego wieku. Podobnie jak opisywane powyżej gumy służą do rozciągania. Największą korzyścią płynącą z ich zastosowania jest możliwość wykonywanie praktycznie wszystkich ćwiczeń na podstawowe grupy mięśni, co w szczególności doceniają osoby początkujące oraz średnio zaawansowane w treningach. Części składowe ekspandera stanowią dwa uchwyty, na których są zakładane gumy lub sprężyny (można je zdejmować). Stopień trudności i intensywności ćwiczeń zwiększa się poprzez zwiększanie liczby gum/sprężyn – przeważnie jest ich od 3 do 6.


Rodzaje ekspanderów

Ekspandery są dostępne w kilku wariantach.

  • Ekspandery klasyczne (z uchwytami) – to najpopularniejsze i najczęściej spotykane modele znajdujące wszechstronne zastosowanie przy treningu całego ciała. Dzieli się je na nieregulowane (gumy są na stałe połączone z uchwytami) i regulowane (uchwyty i gumy występują oddzielnie) sprzedawane w zestawach. Przykładowe modele: ekspander gumowy 5-częściowy BB 316 Body Sculpture, ekspander gumowy pojedynczy Laubr Sport, ekspander 5-gumowy EM 01 HMS Fitness.
  • Ekspandery sprężynowe – są krótsze od klasycznych, chociaż w budowie bardzo podobne. Składają się z uchwytów oraz doczepianych do nich sprężyn, których ilość w zależności od potrzeb można zwiększać lub zmniejszać. Są one stosowane do ćwiczenia górnych części ciała ze szczególnym wskazaniem na mięśnie ramion, pleców, obręczy barkowej i klatki piersiowej. Przykładowe modele: ekspander 5-sprężynowy EM 03 HMS Fitness, ekspander metalowy A2808 Axer, Ekspander 5-sprężynowy Meteor.
  • Ekspandery gumowe typu ósemka – są to ekspandery wykonane z dość grubej gumy złożonej w kształt ósemki i wyposażonej w neoprenowe lub piankowe uchwyty. Służą one główni do ćwiczenia górnych partii ciała, ale można ich używać w ćwiczeniach na mięśnie brzucha i nóg. Przykładowe modele: Ekspander SOFT 7x10'' A2255 Axer Sport, guma fitness BB 2301 Body Sculpture.
  • Ekspandery gumowe typu ring – określane również mianem kół lub ekspanderów okrągłych. Są wykonane ze stosunkowo grubej gumy uformowanej w koło. Po przeciwległych stronach posiadają uchwyty z neoprenu, których zadaniem jest ułatwianie ćwiczeń. Ringi znajdują zastosowanie przy pilates oraz ćwiczeniach górnych części ciała. przykładowe modele: ekspander kółko pilates 30 cm Laubr Sport, kółko pilates ekspander ring 33 cm InSPORTline.

Więcej akcesoriów i sprzętów do ćwiczeń znajdziecie Państwo w dziale "akcesoria do ćwiczeń".

Aby zapewnić najwyższą jakość usług wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej zgodnie z Polityką dotyczącą cookies.
Zamknij
pixel