Darmowa dostawa od 300,00 zł
Zapisz na liście zakupowej
Stwórz nową listę zakupową

Jak wybrać hula-hop?

Za nazwą hula-hop kryje się nazwa zręcznościowego ćwiczenia gimnastycznego, którego istotą jest utrzymywanie w ciągłym ruchu specjalnego pierścienia bądź inaczej koła. Mianem tym określany jest również wspomniany przyrząd gimnastyczny cieszący się bardzo dużą popularnością – w szczególności wśród kobiet. Sklepy oferują obecnie bardzo szeroki wybór w tym zakresie, warto zatem uzyskać więcej informacji na temat tychże akcesoriów.

 

Na skróty…

 

 

Zalety ćwiczeń z hula-hop

Ćwiczenia z hula-hop mają szereg zalet, dlatego też warto wzbogacić o nie swoje treningi – odnosi się to nie tylko do kobiet, ale również i do mężczyzn. Są to generalnie ćwiczenia dla wszystkich, a oto i najważniejsze spośród płynących z nich korzyści.

  • Hula-hop angażuje do pracy sporą ilość mięśni ze szczególnym wskazaniem na mięśnie brzucha, talii, pośladków oraz ud. Wzmacnia je, wysmukla oraz uelastycznia.
  • Dzięki systematycznym ćwiczeniom z hula-hop można pozbyć się niechcianej oponki na brzuchu i tzw. boczków. Wpływają one również na zmniejszenie obwodu w talii oraz wyszczuplają biodra i ujędrniają pośladki. Są dość problematyczne części ciała, których wymodelowanie jest dość czasochłonne.
  • Hula-hop to sprzymierzeniec osób pragnących zrzucić zbędne kilogramy – w tym także i kobiet po ciąży, które chciałyby w miarę szybko odzyskać dawną formę.
  • Ćwiczenia pozytywnie wpływają na kondycję skóry – staje się ona gładsza i bardziej elastyczna.
  • Trening znakomicie dotlenia organizm, co przekłada się na sprawniejsze funkcjonowanie m. in. układu krążenia.
  • Ćwiczenia wyraźnie poprawiają nastrój, co na dłuższą metę procentuje lepszym samopoczuciem.
  • Hula-hop uelastycznia organizm, co pozwala pozbyć się uciążliwych bólów pleców.
  • Efekty widoczne są bardzo szybko – wystarczą mniej więcej 2 tygodnie systematycznych treningów (po 20 minut dziennie – przy czym na początku ćwiczenia są krótsze, należy stopniowo wydłużać czas ich trwania).
  • Z hula-hop można ćwiczyć de facto wszędzie – w domu, w parku, ogrodzie, klubie fitness, na plaży etc. Tak więc nawet wyjazd wcale nie musi oznaczać rezygnacji z treningów.

Cała oferta hula hop znajduje się w dziale "hula hop".

 

Technika ćwiczeń

Wbrew temu, co wydaje się wielu osobom, ćwiczenia z hula-hop nie polegają wcale na kręceniu biodrami. Ich sekret tkwi w umiejętnym przenoszeniu ciężaru ciała z jednej części na drugą, co wymaga nabrania wprawy. Pozycja wyjściowa to pozycja w rozkroku z jedną nogą wysuniętą do przodu oraz z drugą znajdującą się lekko z tyłu. Balansując kołem, trzeba przenosić ciężar ciała z jednej nogi na drugą.

Podczas ćwiczeń należy również pamiętać o wyprostowanej postawie i napinaniu mięśni brzucha, które pełnią rolę czynnika stabilizującego kręgosłup.

 

Rodzaje hula-hop

W sklepach są dostępne 3 rodzaje hula-hop. Rodzaje i opis poszczególnych hula-hop zawarte są w tabeli.

Rodzaj hula-hop Opis
Tradycyjny hula-hop często jest nazywany dziecięcym hula-hop. To bardzo prosty przyrząd, na dodatek najlżejszy spośród wszystkich odmian hula-hop. Jego atutem jest bardzo niska cena – można go nabyć już za ok. 10 zł. Jest idealny dla dzieci oraz dla dorosłych, dla których hula-hop stanowi jedynie rekreacyjną formę rozrywki. Jeśli ktoś zamierza regularnie ćwiczyć w konkretnym celu (np. spadek masy ciała), powinien wybrać któryś z poniższych modeli.
Hula-hop składany, masujący, bez wypustek jest to model cięższy od tradycyjnego. Złożony jest z paru części, można go więc złożyć, co ułatwia transport i przechowywanie. Tego typu hula-hop jest polecane osobom początkującym, ponieważ brak wypustek znacznie zmniejsza ryzyko powstania siniaków na ciele.  Należy bowiem pamiętać, iż trening wymusza na brzuchu intensywną pracę, a jeśli ciało nie jest do niej przyzwyczajone, efektem ubocznym ćwiczeń mogą być siniaki.
Hula-hop składany, masujący, z wypustkami to idealna propozycja dla osób mających już pewną wprawę oraz doświadczenie w ćwiczeniach. Hula-hop waży sporo. Jego plusem jest natomiast to, że wypustki masują skórę, co sprzyja m. in. zmniejszeniu się cellulitu.

 



Ważne kryteria zakupowe

Decydując się na zakup hula-hop, trzeba mieć na uwadze takie aspekty jak m. in.:

  • rozmiar hula-hop – jest odpowiedni, jeżeli po położeniu bokiem hula-hop na podłodze i oparciu o nie nogi sięga wysokości bioder,
  • waga hula-hop – aby ćwiczenia przynosiły spodziewane efekty, waga hula-hop powinna wynosić od 1,5 do 2 kg,
  • marka – najlepszy jest sprzęt pochodzący od znanych i sprawdzonych producentów, odznacza się wysoką jakością i jest bezpieczny,
  • materiał – powinien być solidny i wytrzymały.

 

Przykładowe modele hula-hop

Poniżej zaprezentowanych jest kilka przykładowych modeli hula-hop dostępnych w polskich sklepach wraz z krótkim opisem.

  • Hula-hop BB 6420 Body Sculpture - z kulkami masującymi, zbudowany z 7 segmentów. Średnica koła ma 100 cm.
  • Hula-hop z 48 kulkami masującymi HS-6011 - ma 48 kulek masujących, średnica koła wynosi 103 cm.
  • Hula-hop Weight Hoop Insportline - cięższy hula-hop, przeznaczony do ćwiczeń wzmacniających i odchudzających. Średnica koła wynosi 100 cm.

 

Hula Hop BB 6420

Więcej akcesoriów i sprzętów do ćwiczeń znajdziecie Państwo w dziale "akcesoria do ćwiczeń".

Polecane

Hula Hop Weight Hoop Insportline 100 cm

Hula Hop Weight Hoop Insportline 100 cm

169,90 zł brutto129,90 zł brutto
Hula Hop Weight Hoop Insportline 105 cm

Hula Hop Weight Hoop Insportline 105 cm

129,90 zł brutto99,90 zł brutto
Magnetyczny Hula Hop inSPORTline 110 cm

Magnetyczny Hula Hop inSPORTline 110 cm

249,90 zł brutto199,90 zł brutto
Topslim Artur Palinka DZIAŁALNOŚĆ GOSPODARCZA Opinie z ekomi-pl.com
Aby zapewnić najwyższą jakość usług wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej zgodnie z Polityką dotyczącą cookies.
Zamknij
pixel