Jak wybierać piłkę gimnastyczną?

Jak wybierać piłkę gimnastyczną?

Na skróty…

 

 

Do grona najpopularniejszych akcesoriów treningowych zaliczają się piłki do ćwiczeń. Tego typu forma fizycznej aktywności jest preferowana w głównej mierze przez kobiety, niemniej jednak polecana jest ona wszystkim bez względu na płeć, wiek oraz stopień zaawansowania w treningach. Wymienić można mnóstwo korzyści płynących z ćwiczeń z piłkami – z tego też względu warto nieco bliżej się nimi zainteresować i włączyć je do swoich programów treningowych.


Zalety ćwiczeń z piłką gimnastyczną

Na początek należy poświęcić trochę miejsca zaletom używania piłek gimnastycznych. Oto najważniejsze spośród nich.

  • Ćwiczenia z piłką gimnastyczną angażują do pracy wiele grup mięśni – ze szczególnym wskazaniem na mięśnie, których zadaniem jest stabilizowanie głowy, tułowia, pleców, brzucha oraz dna miednicy. Ćwiczenia wzmacniają mięśnie oraz sprawiają, że stają się one bardziej elastyczne. Z tego powodu są polecane m. in. kobietom w ciąży.
  • Ćwiczenia z piłką są doskonałe, jeśli chodzi o wyrabianie równowagi oraz rozwijanie umiejętności motorycznych. Ponadto w wyraźnym stopniu poprawiają mobilność oraz wykształcają nawyk prawidłowego oddychania.
  • Systematyczny trening sprzyja spalaniu tkanki tłuszczowej i zrzucaniu zbędnych kilogramów. Przy okazji zmniejsza się również cellulit.
  • Dzięki ćwiczeniom w dobrej kondycji są utrzymywane stawy, co jest ważnym aspektem w profilaktyce osteoporozy.
  • Trening pomaga skutecznie korygować wady postawy.
  • Ćwiczenia z piłką wspaniale rzeźbią sylwetkę, co pomaga w uzyskaniu wymarzonej figury.
  • Trening z piłką gimnastyczną sprzyja eliminowaniu stresu, wyraźnie poprawia nie tylko formę fizyczną, ale również i samopoczucie.
  • Warto nadmienić, iż zalety ćwiczeń z piłką doceniają sportowcy zawodowo uprawiający rozmaite dyscypliny – tego rodzaju ćwiczenia znakomicie odprężają po bardzo intensywnych treningach, np. w kajakarstwie czy tenisie ziemnym.

Rodzaje piłek do ćwiczeń

W sprzedaży są dostępne różne rodzaje piłek gimnastycznych. Dzięki takiemu urozmaiceniu można opisywane akcesoria dopasować do indywidualnych potrzeb i oczekiwań.

  • Klasyczna piłka fitness – tego typu modele są zalecane w szczególności do ćwiczeń o charakterze ogólnorozwojowym. Świetnie sprawdzają się również przy rehabilitacji kręgosłupa. Ćwiczenia z nimi doskonale przekładają się na poprawę zdolności ruchowych. Odmianą klasycznych piłek fitness są piłki typu trener – na ich powierzchni są umieszczone obrazki przedstawiające rozmaite ćwiczenia, które można wykonywać z piłką.
  • Piłka do masażu – tego typu modele są wyposażone w specjalne wypustki, które podczas ćwiczeń masują ciało, poprawiając w ten sposób ukrwienie skóry. Piłki te są produkowane przeważnie z miękkiego i wytrzymałego PCV. Można je wykorzystać praktycznie przy wszystkich odmianach ćwiczeń.
  • Piłka z uchwytami – określana jest mianem skoczka. Z takich piłek korzystają przede wszystkim dzieci wymagające rehabilitacji czy korygowania wad postawy, chociaż równie dobrze piłka może służyć po prostu do zabawy.
  • Piłka z linkami i uchwytami – charakterystyczną cechą tych piłek są umieszczone po bokach, wyciągane linki. W związku z czym modele te znakomicie się sprawdzają przy trenowaniu rąk oraz ramion. Są one wykorzystywane zarówno w rehabilitacji i przy ćwiczeniach korekcyjnych, jak i w jodze oraz pilates. Z piłek tych chętnie korzystają kobiety w ciąży.
  • Piłka wałek oraz piłka fasolka – można je potraktować w jednakowych kategoriach, albowiem ich przeznaczenie jest takie same. Modele te sprawdzają się głównie przy typowych ćwiczeniach fitness oraz ćwiczeniach relaksacyjnych takich jak chociażby joga.

Cała oferta piłek gimnastycznych znajduje się w dziale "piłki gimnastyczne".


Ważne kryteria zakupowe

Wybierając odpowiednią dla siebie piłkę, należy koniecznie zwrócić uwagę na kilka ważnych czynników takich jak m. in.:

  • materiał, z którego piłka została wykonana – powinien być z jednej strony miękki i elastyczny, a z drugiej wytrzymały i odporny na pękanie,
  • średnica piłki – musi być ona dostosowana do wzrostu osoby ćwiczącej, np. jeżeli ktoś odznacza się wzrostem mieszczącym się w przedziale od 166 cm do 175 cm, powinien wybrać model o średnicy 65 cm; Zasada jest generalnie taka, że im wyższa osoba, tym większa powinna być średnica piłki,
  • dopuszczalne maksymalne obciążenie,
  • marka – piłka do ćwiczeń nie jest dużym wydatkiem, porządny model można kupić za mniej niż 100 zł, niemniej jednak najlepsze są produkty sprawdzonych, renomowanych marek.

Przykładowe modele piłek do ćwiczeń

Poniżej zaprezentowanych jest kilka przykładowych modeli piłek gimnastycznych dostępnych w polskich sklepach.

  • Piłka gimnastyczna 65 cm z pompką Allright – model z pompką w zestawie, o dopuszczalnym kasymlanym obciążeniu 100 kg.
  • Piłka do ćwiczeń pilates 25 cm Energetic Body – lekki i bardzo trwały model idealnie sprawdzający się przy ćwiczeniach pilates.
  • Mini piłka gimnastyczna BB 013 25 cm Body Sculpture – piłka polecana do relaksacji i rozciągania, o wadze 150 g, świetna także dla kobiet w ciąży.
  • Piłka z rogami do treningu ogólnorozwojowego 31122 Meteor – model z PCV, o średnicy 45 cm, antywybuchowy.
  • Piłka gimnastyczna 65 cm 07350-121 Kettler – duża piłka sprawdzająca się w przypadku różnych grup wiekowych, idealna do ćwiczeń fitness i rehabilitacyjnych.

 

Więcej akcesoriów i sprzętów do ćwiczeń znajdziecie Państwo w dziale "akcesoria do ćwiczeń".

Aby zapewnić najwyższą jakość usług wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej zgodnie z Polityką dotyczącą cookies.
Zamknij
pixel