Jak wybierać torbę do ćwiczeń?

Jak wybierać torbę do ćwiczeń?

 

Na skróty…

 

 

 

 

 

 

Różnorodność w zakresie akcesoriów do ćwiczeń umożliwia dobieranie ich pod kątem indywidualnych potrzeb oraz rodzajów treningu. Każdy jest w stanie znaleźć coś odpowiedniego dla siebie. Do grona najpopularniejszych przyrządów zaliczają się torby do ćwiczeń – odznaczają się one ogromną wszechstronnością i uniwersalnością. Istnieje wiele powodów, dla których opłaca się z nimi trenować – warto więc dowiedzieć się czegoś więcej na ich temat.


Zalety treningu z torbą do ćwiczeń

Torby do ćwiczeń znane są pod różnymi nazwami. Padają w tym kontekście takie określenia jak worek bułgarski, koza czy power bag. Należy jednak zauważyć, iż stosowanie tutaj zamiennie nazw „torba do ćwiczeń” i „worek bułgarski” nie jest poprawne, ponieważ istnieje parę istotnych różnic pomiędzy tymi przyrządami. Nowoczesne torby do ćwiczeń nie zawsze są wykonywane z naturalnej skóry, poza tym różnią się też od tradycyjnego worka bułgarskiego kształtem, wyposażone są też w specjalne paski (uchwyty). Można jednak nimi zastępować worki bułgarskie. Terminologia jest w tym układzie zatem bardzo ważna, aby z bogatej oferty rynkowej wybrać właściwy produkt.

Torby do ćwiczeń można wykorzystywać w różnych rodzajach treningów, m. in. siłowych czy w joggingu. Generalnie rzecz biorąc, treningi z torbami są bardzo wszechstronne. Co one dają? Jak się okazuje, sporo – oto najważniejsze zalety będące efektem systematycznych ćwiczeń.

  • Ćwiczenia z torbą przyśpieszają spalanie tkanki tłuszczowej, stąd też są sprzymierzeńcem osób pragnących pozbyć się nadwagi.
  •  Trening pozytywnie wpływa na sprawność ruchową – zwiększają się elastyczność ciała oraz zakres ruchów, a także poprawia się ich koordynacja, o wiele łatwiej jest utrzymać równowagę oraz prawidłową postawę.
  • Ćwiczenia angażują do pracy wiele grup mięśni, w związku z czym następuje wyraźna poprawa w zakresie siły mięśniowej, sprzyja to również modelowaniu sylwetki.
  • Trening z torbą pozytywnie wpływa na funkcjonowanie układów krążenia i oddechowego.
  • Zwiększają się wytrzymałość i siła organizmu, następuje też wyraźna poprawia samopoczucia.

Wskazówki dla kupujących

Trening z torbą do ćwiczeń to typowy trening z obciążeniem – podobnie jak np. treningi ze sztangą, hantlami, czy piłką lekarską. Decydując się na włączenie tego typu ćwiczeń do swojego programu treningowego, trzeba przede wszystkim wybrać odpowiednią torbę. Przy jej zakupie należy zwracać uwagę na następujące czynniki:

  • waga torby – zasada jest taka, że im jest ona większa, tym większego doświadczenia i zaawansowania w treningach wymaga; osoby początkujące powinny wybierać lżejsze torby – w miarę upływu czasu należy zwiększać obciążenie,
  • wypełnienie torby – najczęściej w tej roli występuje piasek bądź bardzo drobny żwirek, nie mniej jednak w sprzedaży spotykane są też m. in. aqua bags – czyli torby wypełniane wodą bądź modele wypełniane stalowymi drobinkami; niezwykle praktycznym rozwiązaniem jest zakup modelu, gdzie na obciążenie składa się zestaw woreczków z piaskiem – w zależności od potrzeb wystarczy dokładać lub odejmować woreczki,
  • materiał – najlepsze i najtrwalsze są torby wykonane z naturalnej skóry, jednakże to naprawdę duży wydatek; spora część dostępnych w sklepach modeli jest wykonywana ze specjalnych, wodoszczelnych materiałów,
  • jakość – o jakości torby decydują zarówno wymienione powyżej aspekty, jak też i sposób wykończenia torby, bardzo ważne są zatem np. solidne i wytrzymałe szwy oraz sposób przymocowania uchwytów.

Cała oferta toreb do ćwiczeń znajduje się w dziale "torby do ćwiczeń".


Przykładowe ćwiczenia z torbą

Z torbą treningową można wykonywać wiele ćwiczeń. Oto kilka przykładów.

  • Wypad do przodu – ćwiczący przyjmuje postawę w lekkim rozkroku, torbę trzyma za plecami. Robi krok do wypadu i utrzymuje ciało nieruchomo w pozycji pionowej, potem zmienia nogę. Ćwiczenie te wzmacnia przede wszystkim  ramiona i nogi, ale też i mięśnie tułowia.
  • Obracanie torby na siedząco – ćwiczący przyjmuje pozycję siedzącą i trzyma torbę  przed klatką piersiową. Dynamicznym ruchem przemieszcza torbę z boku na bok, pamiętając o zmianie kierunków. To świetne ćwiczenie na skośne mięśnie brzucha.
  • Przysiady z wyskokiem – ćwiczący staje i umieszcza torbę za sobą. Wykonuje klasyczny głęboki przysiad, po czym dynamicznym ruchem odbija się w górę. Ćwiczenie znakomicie oddziałuje na mięśnie nóg.

Przykładowe modele toreb do ćwiczeń

Poniżej zaprezentowanych jest kilka przykładowych modeli toreb do ćwiczeń dostępnych w polskich sklepach wraz z krótką charakterystyką.

  • Torba do ćwiczeń z uchwytami FitBag Insportline – model dostępny w kilku wariantach, jeśli chodzi o wagę (5 kg, 10 kg, 15 kg, 20 kg), wykonany z wytrzymałego nylonu, z ruchomymi uchwytami, wypełniany piaskiem i pianką.
  • Torba do ćwiczeń Sand-Bag SB10 Meteor – model wyposażony w 7 uchwytów, z komorą zapinaną na zamek, z tworzywa sztucznego, z 3 workami polarowymi na piasek w zestawie.
  • Sandbag Jordan 25 kg Jordan – model przeznaczony do użytku komercyjnego oraz domowego, wszechstronny, z wygodnymi uchwytami.
  • Powerbag 15 kg Reebok Professional – model z winylowym pokryciem i nylonowymi uchwytami, ze ściankami  wewnętrznymi wykonanymi z gąbki, z obciążeniem w postaci woreczków wypełnionych stalowymi drobinkami.

Więcej akcesoriów i sprzętów do ćwiczeń znajdziecie Państwo w dziale "akcesoria do ćwiczeń".

 

 

Aby zapewnić najwyższą jakość usług wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej zgodnie z Polityką dotyczącą cookies.
Zamknij
pixel