Jak wybierać obciążniki?

Jak wybierać obciążniki?

 

Na skróty…

 

 

Trening można urozmaicać na wiele sposobów. Jest to wręcz wskazane, ponieważ dzięki temu unika się przede wszystkim nudy i rutyny, które niestety skutecznie potrafią zniechęcić do dalszych ćwiczeń. Poza tym urozmaicanie treningów ma jeszcze ten ogromny plus, że zwiększa to ich skuteczność – po prostu szybciej widać pożądane efekty. Jednym z doskonałych na to sposobów jest stosowanie obciążników. Co warto o nich wiedzieć i jakimi kryteriami kierować się przy ich wyborze?


Zastosowanie obciążników

Obciążniki to bardzo popularne akcesoria, które doskonale sprawdzają się w codziennych treningach – zarówno w tych na siłowniach czy w klubach fitness, jak i przeprowadzanych na własną rękę. Można je wykorzystywać przy następujących rodzajach ćwiczeń:

  • ćwiczenia siłowe,
  • ćwiczenia kulturystyczne,
  • ćwiczenia rehabilitacyjne,
  • ćwiczenia aerobowe,
  • ćwiczenia usprawniające,
  • bieganie,
  • sporty walki.

Cała oferta obciążników znajduje się w dziale "obciążniki".


Zalety obciążników

Stosowanie obciążników przynosi szereg korzyści – akcesoria te mają wiele zalet.

  • Ćwiczenia z obciążnikami są sprzymierzeńcem osób pragnących pozbyć się nadwagi. Pomagają skutecznie spalać tkankę mięśniową.
  • Trening z obciążeniem doskonale wzmacnia i modeluje mięśnie, służy zatem kształtowaniu sylwetki. Poza tym wpływa to również na poprawę balansu ciała, nie wspominając o tym, że ćwiczący jest w mniejszym stopniu narażony na kontuzje i urazy.
  • Dzięki ćwiczeniom z obciążnikami ciało staje się bardziej wytrzymałe i silniejsze, wyraźnie poprawia się także jego sprawność.
  • Opisywane ćwiczenia warto potraktować jako element profilaktyki osteoporozy, ponieważ zwiększają gęstość kości.
  • Efektem regularnych ćwiczeń z obciążeniem jest nie tylko poprawa wyglądu i fizycznej sprawności, ale także samopoczucia.
  • Dobrej jakości obciążniki nie są dużym wydatkiem – można je nabyć już za mniej niż 100 zł. Dostępne są w wielu rozmaitych wariantach, więc każdy znajdzie coś dla siebie. Ćwiczenia z nimi są dedykowane kobietom i mężczyznom. Atutem obciążników jest też to, że nie zajmują wiele miejsca, można zatem zabrać je wszędzie ze sobą, problemem nie jest też ich przechowywanie.

Ważne uwagi

Decydując się na włączenie obciążników do swojego treningu, trzeba koniecznie pamiętać o kilku ważnych sprawach.

  • Osoby początkujące nie powinny zaczynać od intensywnych ćwiczeń z obciążnikami o dużej wadze – to prosty sposób na nabawienie się poważnej kontuzji, Intensywność ćwiczeń oraz ciężar obciążeń należy zwiększać stopniowo, dostosowując je do własnych możliwości i doświadczenia.
  • Osobom początkującym zaleca się ćwiczenia pod okiem doświadczonego trenera – ważne jest bowiem to, by opanować prawidłową technikę ich wykonywania.
  • Przed rozpoczęciem treningów najlepiej skonsultować się z lekarzem, aby uzyskać pewność, że nie ma żadnych przeciwwskazań do ćwiczeń z obciążeniem.
  • Przed przystąpieniem do właściwych ćwiczeń nie wolno zapomnieć o rozgrzewce, a po ich zakończeniu o wykonaniu serii ćwiczeń rozciągających.

Rodzaje obciążników

W sprzedaży dostępne są różne rodzaje obciążników do ćwiczeń takie jak m. in.:

  • obciążniki na ręce i nogi – przykładowe modele: obciążenia na ręce i nogi 2 x 1,5 kg A2623 Axer Sport, obciążniki na ręce i nogi 2 x 0,75 kg 07360-052 Kettler, obciążnik na ręce i nogi 2 x 1,15kg SB 2720 Body Sculpture, obciążenie na ręce i nogi 2x0,25 kg IN4497-1 Insportline,
  • obciążniki na nadgarstki – przykładowe modele: obciążenia na nadgarstki 2x1 kg A2622 Axer Sport, obciążniki na nadgarstki z blokadą kciuka BB 962 Body Sculpture, obciążenia nadgarstkowe 2 x 1 kg Com-Form 84487 Spokey, obciążniki na nadgarstki 2 x 0,5 kg REGF-11070SB BS Reebok,
  • obciążniki na kostki -  przykładowe modele: hantelki do biegania na kostki SB 949 Body Sculpture, obciążniki na kostki 2 x 1 kg One Fitness OB210 HMS, obciążniki na kostki 2 x 1 kg 7360-082 Kettler, obciążniki na kostkę 2X0,5 kg Magenta Reebok,
  • specjalne kamizelki treningowe z obciążeniem przydatne np. podczas biegania – przykładowe modele: kamizelka z obciążeniem 10 kg BB 960 Body Sculpture, kamizelka treningowa SG-009 10 kg Sapphire, kamizelka obciążeniowa 5 kg Kettler, kamizelka treningowa 4,5-9 kg REGF-10110 BS Reebok.

Wskazówki dla kupujących

Przy zakupie obciążników do ćwiczeń należy mieć na względzie następujące aspekty:

  • materiał, z którego akcesoria zostały wykonane – obecnie najczęściej używa się do tego lekkiego i jednocześnie bardzo wytrzymałego neoprenu, choć zastosowanie znajdują też i inne tworzywa sztuczne,
  • wygodne i solidne zapięcie – aktualnie spotykane są zapięcia na rzep, powinny być mocne i solidnie utrzymujące obciążnik na właściwym miejscu, nie ma on prawa się przesuwać czy ześlizgiwać podczas ćwiczeń,
  • poszycie – obciążniki powinny posiadać miękkie poszycie,
  • rozmiar – w znakomitej większości przypadków rozmiar jest uniwersalny, niemniej jednak należy mieć to na uwadze,
  • blokada na kciuk – tyczy się to obciążników na nadgarstki, blokada skutecznie zapobiega zsuwaniu się obciążnika nawet podczas bardzo intensywnego treningu,
  • marka – najlepsze są akcesoria cenionych marek słynących z jakości i dbałości o detale, są to m. in. Reebok, Sapphire, Kettler, Body Sculpture, Spokey, Insportline, Axer Sport etc.

Więcej akcesoriów i sprzętów do ćwiczeń znajdziecie Państwo w dziale "akcesoria do ćwiczeń".

Aby zapewnić najwyższą jakość usług wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej zgodnie z Polityką dotyczącą cookies.
Zamknij
pixel